Tło makieta Przedszkolaki
9

Grupa 9 - PINGWINY

Grupa dzieci 4-5 -letnich

Wychowawcy: Urszula Czopka, Rozalia Kasprzak-Pierzecka
 
 Woźna: Brygida Sójka-Klamka

e-mail grupowy:  grupa9@lpt.pl

Plan na miesiąc MAJ 2024

BLOKI TEMATYCZNE

  • Tydzień I - Puk, puk, to ja, sztuka 
  • Tydzień II - W świecie zwierząt 
  • Tydzień III - Co w trawie piszczy?
  • Tydzień IV - Moja mama i mój tata


ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

4-latki

  • wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie,
    - uczestniczenie w zabawach angażujących kilka zmysłów jednocześnie,
    - informowanie nauczyciela o wszystkich sytuacjach budzących wątpliwości i obawy,
    - nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie; podejmowanie prób wspólnych zabaw; dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi,
    - poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności,
    - określanie swoich cech fizycznych: wzrost (w odniesieniu do innych), kolor włosów, kolor oczu,
    - przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie,
    - nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie; podejmowanie prób wspólnych zabaw,
    - rozpoznawanie zapisu swojego imienia,
    - stopniowe poznawanie określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni,
    - określanie tego, co dziecko lubi robić,
    - tworzenie galerii prac plastycznych dzieci.

5-latki

  • dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich; szanowanie wytworów pracy innych oraz ich własności; szukanie kompromisu w trudnych sprawach,
    - wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą,
    - całościowe rozpoznawanie napisów umieszczonych w sali zajęć – nazw znajdujących się tam zabawek, kącików zainteresowań , roślin (sukcesywne ich wymienianie),
    - rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich; tworzenie sylab z poznanych liter i ich odczytywanie,
    - przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie,
    - unikanie zachowań agresywnych, powstrzymywanie ich, dążenie do kompromisu,
    - samodzielne rozbieranie się i ubieranie oraz dbanie o swoja garderobę,
    - wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. Lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie,
    - rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. Powtarzanie ruchów innej osoby w czasie zabawy,
    - wykonywanie czynności z dużym i małym napięciem mięśniowym w toku zabaw ruchowych i ćwiczeń plastycznych,
    - dostrzeganie w toku zabaw potrzeb dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych.