Grupa 9 - PINGWINY
Grupa dzieci 4-5 -letnich
Wychowawcy: Urszula Czopka, Rozalia Kasprzak-Pierzecka
Woźna: Brygida Sójka-Klamka
e-mail grupowy: grupa9@lpt.pl
Plan na miesiąc MAJ 2024
BLOKI TEMATYCZNE
- Tydzień I - Puk, puk, to ja, sztuka
- Tydzień II - W świecie zwierząt
- Tydzień III - Co w trawie piszczy?
- Tydzień IV - Moja mama i mój tata
ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
4-latki
wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie,
- uczestniczenie w zabawach angażujących kilka zmysłów jednocześnie,
- informowanie nauczyciela o wszystkich sytuacjach budzących wątpliwości i obawy,
- nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie; podejmowanie prób wspólnych zabaw; dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi,
- poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności,
- określanie swoich cech fizycznych: wzrost (w odniesieniu do innych), kolor włosów, kolor oczu,
- przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie,
- nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie; podejmowanie prób wspólnych zabaw,
- rozpoznawanie zapisu swojego imienia,
- stopniowe poznawanie określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni,
- określanie tego, co dziecko lubi robić,
- tworzenie galerii prac plastycznych dzieci.
5-latki
dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich; szanowanie wytworów pracy innych oraz ich własności; szukanie kompromisu w trudnych sprawach,
- wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą,
- całościowe rozpoznawanie napisów umieszczonych w sali zajęć – nazw znajdujących się tam zabawek, kącików zainteresowań , roślin (sukcesywne ich wymienianie),
- rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich; tworzenie sylab z poznanych liter i ich odczytywanie,
- przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie,
- unikanie zachowań agresywnych, powstrzymywanie ich, dążenie do kompromisu,
- samodzielne rozbieranie się i ubieranie oraz dbanie o swoja garderobę,
- wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. Lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. Powtarzanie ruchów innej osoby w czasie zabawy,
- wykonywanie czynności z dużym i małym napięciem mięśniowym w toku zabaw ruchowych i ćwiczeń plastycznych,
- dostrzeganie w toku zabaw potrzeb dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych.