
Grupa 8 - KOTKI
Grupa dzieci 4-5-letnich
Wychowawca: Renata Milewska, Agata Pieńkowska
Woźna: Małgorzata Mierzwa
e-mail grupowy: grupa8@lpt.pl
Plan na miesiąc WRZESIEŃ 2025
BLOKI TEMATYCZNE
- Tydzień I - Nasza grupa
- Tydzień II - Emocje i uczucia
- Tydzień III - Jesienne impresje
- Tydzień IV - Babie lato
ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych),
-odwzorowywanie elementów (przerysowywanie, rysowanie według wzoru, kalkowanie),
-uczestniczenie w zabawach konstrukcyjno-technicznych wykorzystujących doświadczenia zbierane podczas poznawania środowiska technicznego, np. składanie zabawek z oddzielnych części, budowanie różnych konstrukcji z klocków, przezywanie radości z pozytywnych efektów swoich działań,
-uczestniczenie w zabawach organizowanych w terenie (w ogrodzie przedszkolnym, w parku, na boisku) w różnych porach roku (na śniegu, w wodzie),
-bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw,
-informowanie nauczyciela o wszystkich sytuacjach budzących wątpliwości i obawy,
-określanie sytuacji wywołujących różne emocje, np.: radość, złość, smutek, strach,
-przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie,
-oglądanie zdjęć, ilustracji, słuchanie wierszy, opowiadań – odwoływanie się do własnych obserwacji w celu zwróceni uwagi na piękno naszego kraju,
-słuchanie, czytanych przez nauczyciela lub lektora, fragmentów literatury z odpowiednią intonacją i odpowiednim natężeniem głosu; zwracanie uwagi na piękno języka polskiego,
-mówienie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem, obrazem, dźwiękiem,
-łączenie przedmiotów w grupy na podstawie cechy percepcyjnej, np. barwy, wielkości, kształtu, a następnie cech funkcjonalnych,
-kształtowanie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej,
-doskonalenie umiejętności używania zwrotów grzecznościowych podczas powitania i pożegnania,
-zbogacanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia związane z jesienią. Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.