Tło makieta Przedszkolaki
10

Grupa 10 - TROPICIELE

Grupa dzieci 5-6-letnich

Wychowawcy: Magdalena Rutkowska, Marzena Olejnik 
   
Woźna: Ewelina Bętkowska

e-mail grupowy:  grupa10@lpt.pl

Plan na miesiąc MARZEC 2023

BLOKI TEMATYCZNE

  • Tydzień I - Tak nam mija czas 
  • Tydzień II - Muzyka jest wszędzie
  • Tydzień III - Mamy różne charaktery 
  • Tydzień IV  - Wiosna, wiosna


ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZ

  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • wykonywanie czynności z dużym i z małym napięciem mięśniowym w toku zabaw ruchowych i ćwiczeń,
  • nabywanie precyzji wykonywania ruchów dłońmi (np. ubieranie lalek, zapinanie guzików, wiązanie sznurowadeł,
  • wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw,
  • zwracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków,
  • pełnienie dyżurów, np. przy nakrywaniu do posiłków,
  • pomaganie młodszym, nieśmiałym, niepełnosprawnym, akceptowanie ich inności,
  • wypowiadanie się zdaniami złożonymi, stosowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi,
  • umiejętne odczytywanie często stosowanych oznaczeń i symboli,
  • rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich,
  • wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie,
  • próby samodzielnego czytania,
  • improwizowanie piosenek ruchem,
  • poznawanie wyglądu instrumentów perkusyjnych: kołatki, grzechotki, bębenka, trójkąta, talerzy, drewienek, i sposobu gry na nich,
  • samodzielne śpiewanie piosenek z akompaniamentem muzycznym,
  • opracowywanie planu działania podczas wykonywania danej pracy plastycznej,
  • dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku,
  • poznawanie wybranych mierników czasu od starożytności do dnia dzisiejszego,
  • odpowiednie stosowanie określeń: przedwczoraj, wczoraj, jutro, pojutrze,
  • wskazywanie pełnych godzin na zegarze,
  • rozwijanie zainteresowań muzycznych,
  • wprowadzenie odejmowania jako ubywania,
  • zapoznanie z graficznym znakiem odejmowania,
  • rozwijanie zainteresowania przyrodą,
  • słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów,
  • odczuwanie radości z tworzenia, działania plastycznego.