Tło makieta Przedszkolaki
10

Grupa 10 - TROPICIELE

Grupa dzieci 5-6-letnich

Wychowawcy: Magdalena Rutkowska, Marzena Olejnik 
   
Woźna oddziałowa: Ewelina Bętkowska

e-mail grupowy:  grupa10@lpt.pl

Plan na miesiąc GRUDZIEŃ 2022

BLOKI TEMATYCZNE

  • Tydzień I - Urządzenia elektryczne 
  • Tydzień II - Nadchodzi zima
  • Tydzień III - Święta, święta
  • Tydzień IV  - W świecie zabawek


ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

  • obserwowanie różnych zjawisk fizycznych, np.: rozpuszczania ciał stałych w cieczy, krystalizacji, topnienia, parowania, tonięcia i pływania ciał, rozszczepiania światła (tęcza), zjawisk akustycznych (echo), magnetycznych,
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjno-technicznych, wykorzystujących doświadczenia zbierane podczas poznawania środowiska technicznego, np. składanie zabawek z oddzielonych części, budowanie różnych konstrukcji z klocków, przeżywanie radości z pozytywnych efektów swoich działań,
  • wspólne przeprowadzanie eksperymentów, wyciąganie wniosków,
  • uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania, uogólniania, rozumowania przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie,
  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie, klasyfikowanie, rozwiązywanie zagadek logicznych,
  • odróżnianie błędnego liczenia od poprawnego,
  • układanie historyjek obrazkowych, opowiadanie ich, dopowiadanie ich zakończeń,
  • próby samodzielnego czytania,
  • formułowanie dłuższych wypowiedzi na ważne tematy, samodzielne werbalizowanie własnych potrzeb i decyzji,
  • formułowanie dłuższych wypowiedzi na dowolny temat,
  • wspólne planowanie i przygotowywanie uroczystości na terenie przedszkola i poza nim,
  • uczestniczenie w zabawach: rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce,
  • mówienie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem, obrazem, dźwiękiem,
  • poznanie tradycji i zwyczajów świątecznych,
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjno-technicznych, wykorzystujących doświadczenia zbierane podczas poznawania środowiska technicznego, np. składanie zabawek z oddzielonych części, budowanie różnych konstrukcji z klocków; przeżywanie radości z pozytywnych efektów swoich działań.