Tło makieta Przedszkolaki
1

Grupa 1 - PIESKI

Grupa dzieci 5-letnich

Wychowawcy: Renata Milewska, Urszula Czopka
      
Woźna oddziałowa: Małgorzata Mierzwa

                   
 KONSULTACJE DLA RODZICÓW: 

                  
e-mail grupowy:  grupa1@lpt.pl

Plan na miesiąc CZERWIEC 2022

BLOKI TEMATYCZNE

  • Tydzień I - Jak żyrafa myje szyję?
  • Tydzień II - Na co czeka Pani lato?
  • Tydzień III - Za co kochamy wakacje?
  • Tydzień IV - Jak dać przedmiotom drugie życie 

 

ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE

  • zwracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków,
  • samodzielne rozbieranie się i ubieranie oraz dbanie o swoją garderobę,
  • pełnienie dyżurów, np. przy nakrywaniu do posiłków,
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych,
  • zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych),
  • wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w czasie zabawy,
  • dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich, cieszenie się z sukcesów innej osoby,
  • zapraszanie innych dzieci do wspólnej zabawy,
  • szanowanie wytworów pracy innych oraz ich własności,
  • dostrzeganie i akceptowanie potrzeb ludzi o szczególnych, wyjątkowych zdolnościach,
  • przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie,
  • dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich,
  • pomaganie kolegom w sytuacjach wywołujących smutek,
  • szanowanie wytworów pracy innych oraz ich własności,
  • współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych,
  • unikanie zachowań agresywnych, powstrzymywanie ich, dążenie do kompromisu,
  • wyrażanie swoich myśli w rozmowach z rówieśnikami w codziennych sytuacjach,
  • swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach grupowych,
  • przekazywanie swoich odczuć, intencji w sposób werbalny i niewerbalny,
  • systematyczne wzbogacanie kącika książek o nowe pozycje z zakresu literatury dziecięcej,
  • przestrzeganie zasad korzystania z książek: odwracania stron, oglądania tekstu,
  • słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów,
  • zwracanie uwagi na fakt, że czytanie obok mówienia i pisania jest jedną z form komunikowania się ludzi
  • całościowe rozpoznawanie napisów umieszczonych w sali zajęć.