
Grupa 1 - PIESKI
Grupa dzieci 5-letnich
Wychowawcy: Renata Milewska, Urszula Czopka
Woźna oddziałowa: Małgorzata Mierzwa
KONSULTACJE DLA RODZICÓW:
e-mail grupowy: grupa1@lpt.pl
Plan na miesiąc CZERWIEC 2022
BLOKI TEMATYCZNE
- Tydzień I - Jak żyrafa myje szyję?
- Tydzień II - Na co czeka Pani lato?
- Tydzień III - Za co kochamy wakacje?
- Tydzień IV - Jak dać przedmiotom drugie życie
ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE
- zwracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków,
- samodzielne rozbieranie się i ubieranie oraz dbanie o swoją garderobę,
- pełnienie dyżurów, np. przy nakrywaniu do posiłków,
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych,
- zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych),
- wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w czasie zabawy,
- dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich, cieszenie się z sukcesów innej osoby,
- zapraszanie innych dzieci do wspólnej zabawy,
- szanowanie wytworów pracy innych oraz ich własności,
- dostrzeganie i akceptowanie potrzeb ludzi o szczególnych, wyjątkowych zdolnościach,
- przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie,
- dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich,
- pomaganie kolegom w sytuacjach wywołujących smutek,
- szanowanie wytworów pracy innych oraz ich własności,
- współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych,
- unikanie zachowań agresywnych, powstrzymywanie ich, dążenie do kompromisu,
- wyrażanie swoich myśli w rozmowach z rówieśnikami w codziennych sytuacjach,
- swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach grupowych,
- przekazywanie swoich odczuć, intencji w sposób werbalny i niewerbalny,
- systematyczne wzbogacanie kącika książek o nowe pozycje z zakresu literatury dziecięcej,
- przestrzeganie zasad korzystania z książek: odwracania stron, oglądania tekstu,
- słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów,
- zwracanie uwagi na fakt, że czytanie obok mówienia i pisania jest jedną z form komunikowania się ludzi
- całościowe rozpoznawanie napisów umieszczonych w sali zajęć.