Tło makieta Przedszkolaki
9

Grupa 9 - PINGWINY

Grupa dzieci 4-5 -letnich

Wychowawcy: Urszula Czopka, Rozalia Kasprzak-Pierzecka
 
 Woźna: Brygida Sójka-Klamka

e-mail grupowy:  grupa9@lpt.pl

Plan na miesiąc KWIECIEŃ 2024

BLOKI TEMATYCZNE

  • Tydzień I - Wielkanoc
  • Tydzień II - Wiosna na wsi 
  • Tydzień III - Dbamy o przyrodę 
  • Tydzień IV - Polska - moja ojczyzna 


ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

4-latki

  • wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie,
    - informowanie nauczyciela o wszystkich sytuacjach budzących wątpliwości i obawy,
    - przebywanie na świeżym powietrzu: uczestniczenie w spacerach, zabawach,
    - wybieranie bezpiecznego miejsca do zabawy,
    - przestrzeganie zasad właściwego zachowania podczas spożywania posiłków,
    - bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw,
    - rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
    - próby określania swoich stanów emocjonalnych,
    - nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie, podejmowanie prób wspólnych zabaw,
    - poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności,
    - stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy),
    - swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych,
    - słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
    - rozpoznawanie zapisu swojego imienia.

5-latki

  • uczestniczenie w tworzeniu dekoracji, wzbogacanie kącika przyrody,
    - wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie,
    - rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej,
    - dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich; cieszenie się z sukcesów innej osoby,
    - pomaganie kolegom w sytuacjach wywołujących smutek,
    - stosowanie w wypowiedziach właściwych form fleksyjnych wszystkich odmiennych części mowy: czasownika, rzeczownika, zaimka, przymiotnika, liczebnika,
    - rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich,
    - wyrażanie swoich przeżyć wewnętrznych, uczuć poprzez różne formy ekspresji: słowną, ruchową, plastyczną, muzyczną,
    - porównywanie szacunkowe liczebności zbiorów, np. poprzez łączenie w pary ich elementów, nakładanie ich na siebie,
    - segregowanie danych symboli graficznych według przyjętego kryterium.